כיצד לבחור מטפל?

 

הבחירה במטפל ראוי אינה בחירה פשוטה.

קיימים אנשי מקצוע איכותיים וטובים לרוב (וטוב שכך!) אולם קיימים גם אנשי מקצוע אשר הכשרתם או הסמכתם מוטלים בספק.

בתחום הפסיכולוגיה הרי שהנושא מוסדר יותר ומפוקח במסגרת הפיקוח על האוניברסיטאות ע"י המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה)-לכן הסיכוי להגיע למטפל שאינו מוסמך קטן יותר (ההסמכה ניתנת באוניברסיטאות) ודי לראות את אישורי ההשכלה בכדי להבין שמדובר במטפל שהוכשר כראוי.

אולם, בתחום הרפואה הטבעית אין כיום (לדאבוני) רגולציה של משרד הבריאות או הכרה של המוסדות האקדמים ולכן רשאית כל מכללה להעניק תעודות הסמכה על פי ראות עיניה.

הנושא מקודם בוועדות שונות של הכנסת ואני תקווה כי החוק יחקק במהרה.

 

לפיכך, אני מצרפת מספר עצות אשר יכולות להקל עליך בבואך לבחור מטפל המתאים לצרכיך:

  1. הגיעו למטפל דרך המלצה.
  2. בדקו האם המטפל רשום באחת מהאגודות לרפואה טבעית (יש מספר אגודות רב ודי שיהיה רשום בלפחות אחת מהן) האגודה דורשת מחבריה להציג תעודות ולעבור מבחן הסמכה.
  3. בדקו האם המטפל עבד בעבר בשירות הציבורי שכן מסגרות אלו בודקות את ההכשרה והנסיון של המטפל ובנוסף לכך מטפל שעבד במסגרות ציבוריות צבר גם נסיון טיפולי רב.
  4. עיינו בתעודות המקצועיות של המטפל (לרוב הן תלויות על הקיר בקליניקה שלו ולעיתים אף מופיעות באתר האינטרנט שלו).
  5. שאלו את המטפל האם יש לו נסיון ספציפי בתחום בו אתם זקוקים לעזרה?
  6. לעניין הרפואה הסינית- בדקו אם המטפל עבר הכשרה מוכרת בבית חולים אוניברסיטאי בסין. מטפל ברפואה סינית צובר ידע רב ומשמעותי בלימוד ועבודה בבית חולים בסין. ודאו שהמטפל שלכם למד גם בסין.
  7. בדקו אם המטפל הוא עוסק מורשה או עוסק פטור ?

לרוב, עוסק מורשה יעיד על היקף פעילות ונסיון רב יותר מאשר עוסק פטור.

  1. בדקו שלמטפל יש ביטוח אחריות מקצועית בתוקף בתחום עיסוקו -חברות הביטוח דורשות מהמטפלים להציג תעודות על מנת להיות מבוטחים.
  2. אחרון וחשוב מכל- בחנו את איכות הקשר שנוצר בינכם לבין המטפל.

מחקרים אחרונים בתחום הפסיכולוגיה מראים באופן מובהק כי לאיכות קשר טובה בין המטפל לבין המטופל הייתה השפעה מייטיבה יותר על התהליך הטיפולי מאשר ההשפעה שהייתה לטכניקה הטיפולית!

 

.

 

 

השארת תגובה