האיברים בגופינו – על מה הם מאותתים ?

מאת: דר' תמר פולט-זמירי. בעלת תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית עם התמחות ביעוץ וכן דוקטורט בנטורופתיה. נטורופטית מוסמכת, מטפלת באמצעות  דיקור סיני, פרחי באך, הומאופטיה מודרנית
וכן צמחי מרפא- כל הנ"ל בשילוב טכניקות פסיכוסוציאליות קלאסיות.

קליניקה גפן – 050-7674129   08- 6729594

 

יום יום מאותת לנו גופינו על המצב בו אנו שרויים. לעיתים באנרגטיות רבה, לעיתים בחולשה, לעיתים בעוצמה מפתיעה, ולעיתים בכאב שאינו פוסק. גופינו מתקשר עימנו יום יום ומוסר לנו אינפורמציה על מצבנו. האם אנו מאזינים לו???

 

פעמים רבות אנו מגיעים לטיפול כאשר מתפרצת בנו מחלה רצינית שאינה מאפשרת יותר להתעלם מן המצב (התקפי לב, לחץ דם גבוה, כולסטרול, השמנה, מיגרנות, התמוטטות מערכות שונות וכו'). ולפעמים זו אינה מחלה, אלא תחושה נפשית קשה אשר אינה מאפשרת לנו עוד לחיות כרצוננו באיכות החיים האהובה עלינו (דיכאון, מתח הצבור בגוף, חרדות ופחדים וכו').

רק אז, כאשר הבעיה גדולה מנשוא, אנו מביטים לאחור ומגלים שהיו איתותים. גופינו סיפר לנו לכל אורך הדרך שמצבו אינו טוב, ואנו בחרנו להתעלם. לקחנו עוד אקמול שישתיק את הסימפטום והמשכנו הלאה כאילו הכל תקין בחיינו.

 

מאמר זה נועד לעזור לכם להיות המאבחנים של עצמכם.

להבין את איתותי גופכם טוב יותר  ו"להקדים תרופה למכה" על ידי התייחסות מוקדמת לאיתותים הראשוניים שגופכם שולח עליכם.

 

* המאמר מפרט את האיתותים שמקורם הינו במצוקה רגשית או חשיבתית, ואינו שולל את האפשרות כי המקור לבעיה הינו פיזי לחלוטין.

 

עיניים- בעיות בעיניים באות לאותת לנו על " מה אנחנו לא רוצים לראות". מה אנו לא מוכנים לראות, או מה אנו פוחדים לראות. כמו כן על פי הרפואה הסינית, העיניים מייצגות את הכבד ויתכן כי קיים קושי כלשהו בתפקוד הסיני (לא המערבי) של הכבד.

 

אוזניים- מה איננו רוצים לשמוע, מפחדים לשמוע או מפחדים לדעת. שימו לב כי ילדים רבים מפתחים דלקות אוזניים בגילאים צעירים. יתכן כי זוהי תגובה אוטומטית לרצון להתעלם מהנאמר להם או מבעיות מקשיים תקשורתיים בבית (כגון מתיחות בין ההורים).

 

שיער- עבור כל אדם מייצג השיער משמעות אחרת ולכן בידקו אתם מה הוא מייצג עבורכם: עוצמה? כוח? נשיות? גבריות? דומיננטיות וכו'. אם ישנן בעיות שיער (נשירה, איבוד הברק וכו'). בדקו את עצמכם במקומות אלו. עוד חשוב לזכור כי השיער עשוי להצביע גם על חסר תזונתי, חסר במינרלים חיוניים ,מחסור בנוזלים ומחסור בשינה.

 

 

מיתרי הקול ובלוטת התריס- נמצאים באיזור הגרון ומייצגים את התקשורת שלנו. בעיות באיברים אלו מצביעות על חוסר היכולת שלנו להביע את עצמינו כראוי במקומות בהן אנו מעוניינים בכך (קושי בעמידה אסרטיבית אל מול מנהל תוקפן, בן זוג שאינו קשוב ושאינו מאפשר יכולת התבטאות). אנשים ש"משתיקים" אותם לאורך שנים או שהם "משתיקים" את עצמם עלולים לפתח חסימה באיזור ואף תחושה של "גלעין שיזף" התקוע בגרון.

 

תעלות הגוף השונות- סינוסים, מעיים, ושט, קנה נשימה ועוד- תקיעות כלשהי בתעלה מייצגת תקיעות בחיים, או חוסר יכולת ל"עכל" משהו (בעיקר עם מדובר בוושט או במעי). עצירות, הצטברות ליחה בסינוסים וחסימות נוספות נועדו להצביע על מקום כלשהו בחייכם שהינכם חשים תקועים בו(עבודה, זוגיות, קריירה, כסף וכו').

 

ידיים- מייצגות עשייה. כאבים בידיים, דלקות ועוד, מייצגים מקומות בהם אתם חשים כי אינכם יכולים לבטא את עצמכם מבחינת עשייה, ועל כן החולשה הפיזית במקום זה.

 

כתפיים- כאבים בכתפיים ובשכמות ותחושה ש"תפוס" כל הזמן מייצגת את האחריות הכבדה שמוטלת על כתפינו או שלקחנו אנו מרצוננו, שעתה איננו מסוגלים להתמודד עם משקלה הרב( בעבודה, בבית עם הילדים, פיננסית, עזרה להורים מבוגרים וכו').

 

רגליים- מייצגות את ההתקדמות שלנו בחיים. את הצעידה קדימה, את היכולת של האדם להתפתח מבחינה מקצועית, בדרך כלל מקושרות להתקדמות בקריירה.

 

מפרקים- מייצגים את הגמישות שלנו בחיים או חוסר הגמישות שלנו במקומות השונים בחיינו.

 

עור- המעטפת החיצונית של גופינו. נמצאת על מנת להגן על איברי גופינו השונים מפני חשיפה ופגיעה. בעיות עור מעידות על מקום "חשוף" בחיינו, או פחד שמקום רגיש ייחשף.

כמו כן מבחינה היסטולוגית (מבחינת חלוקת התאים בגוף בתקופת העוברות המוקדמת) העור המעי והריאות משויכים לאותו מבנה תאי בסיסי ולכן במצבי סטרס מתמשך עלולים להופיע מופעים עוריים (כך למשל עלולה להופיע תפרחת לאחר חשיפה ממושכת למצב מתיחות כגון ירי הקסאמים על ישובי עוטף עזה).

 

עמוד השדרה- מיצג את החוזק שלנו במצבים שונים. בסיס עמוד השדרה מייצג את ילדותינו, האם הייתה לכם ילדות מאושרת ובטוחה? מעורערת ומפחידה? בסיס עמוד השדרה שלכם (גב תחתון), מעיד עבורכם על חוויות העבר. חישבו על עמוד השדרה כגזע עץ, ששורשיו הינם בבסיסו- באזור עצם הזנב. על שורשים אלו (ילדותכם) הינכם בנויים. בעיות בחוליות השונות עלולות להצביע על בעיות גמישות בתחומים מסוימים בחייכם. (אם כי באיזור חוליות L4-L5 נטיה לחולשה אצל רוב בני האדם).

 

לב- משאבת הגוף. אדם שליבו חלש מכדי להזרים את כמות הדם הדרושה לצורך חיים. בד"כ נובע הדבר מ-4 סיבות אפשריות: תזונה לא מאוזנת שאינה מספקת את הדרוש לתפקודי לב תקינים.

מיצוי הגירוי האינטלקטואלי בחיים. חוסר ידע איך לשדרג את החיים מעבר לידוע לאדם באותו רגע. חוסר רצון לחיות מסיבות שונות (לעיתים סיבות הינן בתת-המודע בלבד).

 

איברי המין השונים- בעיות באיברים אלה (דלקות, דימומים, כאבי מחזור קשים, וכאבים בזמן קיום יחסים) עשויות לייצג נושאים לא פתורים או בעייתיים בנושא שבינו לבינה, פגיעות מיניות מן העבר שעדיין לא טופלו (הטרדה מינית, אונס), חינוך מיני נוקשה אשר אינו מכיר בצרכים המיניים של האדם ואשר יוצר רגשי אשם בכל הקשור למין ולמיניות ועוד.

 

גופינו שולח אלינו איתותים רבים. אם נשכיל להתייחס אליהם בזמן נוכל להימנע מבעיות בריאותיות ונפשיות בשלבים מאוחרים ביותר בחיינו, ואף נוכל לשפר את איכות חיינו בהווה באופן שלא שיערנו שייתכן.

 

תשומת לב היא המפתח, והבנה כי גופינו הינו שותף מלא לכל החוויות אותן אנו חווים וכי יש בידנו לטפל בקשיים בעודם מזעריים ובכך לשפר לאין ערוך את איכות חיינו.

רק בריאות ואושר…..

 

תמר

השארת תגובה