הומאופתיה מודרנית (הומוטוקסיקולוגיה)

מהי הומיאופתיה מודרנית או הומוטוקסיקולוגיה?

הומוטוקסיקולוגיה היא שיטת טיפול מתקדמת המבוססת על המסורת ועל הניסיון ההומאופתיים שנרכשו במשך השנים, תוך שילוב עם מחקרים מדעיים ברפואה הקונבנציונלית. ההומוטוקסיקולוגיה מגשרת בין ההומאופתיה הקלאסית המסורתית לבין המדע המתפתח והידע המדעי שהצטבר במרוצת השנים בתחומי הביולוגיה, הכימיה, הביוכימיה והפיזיקה, וכמובן – הרפואה המודרנית. השיטה משלבת מידע מעודכן בביוכימיה, פיזיולוגיה ופתולוגיה.

תרופות הומוטוקסיקולוגיות משלבות מרכיבים מעולם החי, הצומח והדומם, דוגמת תמציות צמחים, מרכיבים אורגאנותרפיים, מינרלים, נוסודות nosodes)), קטליזאטורים ביוכימיים. השיטה פותחה לפני כ- 70 שנה על ידי ד"ר רייקביק בגרמניה, שהמשיך לפתחה ולשכללה עד תחילת שנות השמונים של המאה הקודמת.

על פי הגישה של ההומוטוקסיגולוגיה, האורגניזם האנושי חשוף במשך כל שנות קיומו למגוון רחב של רעלנים (טוקסינים), שאיתם הוא מתמודד בדרך כלל בהצלחה ומפריש אותם מהגוף מבלי שהוא חש בכך כלל. נטרול זה מתבצע בעזרת מנגנונים שונים בגוף ונעשה בעיקר ברמת אברי ההפרשה – כבד, כליות, עור, מערכת הנשימה.

מהם אותם רעלנים?

טוקסינים יכולים להיות ממקור פנימי (אנדוטוקסינים), ואז הם נוצרים כתוצאה ממטבוליזם לא תקין, או ממקור חיצוני, כגון חיידקים, וירוסים, פרזיטים, חומרים כימיים, צבעי מאכל, חומרים משמרים, דשנים כימיים, תרופות וגם טראומות מסוגים שונים.

 

במצבים קיצוניים, כאשר כמות הרעלנים הללו גדולה מההספק הנורמלי של האורגניזם להתמודד איתם, משתמש הגוף באמצעים יותר חריפים כדי לנטרל את האיום. אמצעים אלו הם בעצם מצב של מחלה, שבו האורגניזם מתרכז כל כולו בתהליך הנטרול ודורש מאיתנו לא להפריע לו לבצע את תפקידו.

 

ההומוטוקסיקולוגיה רואה, לכן, במחלה תהליך חיובי אשר עלינו לעזור לו להתבצע בצורה הטובה ביותר והקלה ביותר מבחינתנו. זהו תהליך אשר אם נדכא אותו ולא נטפל בו כיאות, עלול להפוך למחלה כרונית ממושכת.

ניקוי הגוף וניקוז הרעלנים

הגישה הטיפולית ההומוטוקסיקולוגית מכוונת להפסקת החשיפה של הגוף לאותם טוקסינים ולהפסקת ספיגתם בתוכו, על ידי שינוי בהרגלי החיים, דוגמת שינוי בתזונה, פעילות גופנית, הימנעות מחשיפה למצבים קיצוניים. בנוסף, מסייעת השיטה לאורגניזם לסלק את הטוקסינים הקיימים בגוף על ידי עידוד פעולת מערכות ההפרשה בגוף בעזרת תרופות הומאופתיות שונות, המכונות תרופות מנקזות.

ההומוטוקסיקולוגיה, כמו שיטות טיפול רבות אחרות, משתמשת בעיקרון הניקוי או הניקוז. עיקרון זה מתבסס על העובדה שאברים שונים משמשים כמטהרי דם מרעלים הנספגים מן החוץ או מיוצרים על ידי הגוף. בדרך כלל, במצבי מחלה שונים (בעיקר במצבים כרוניים), יש צורך לעודד ולשפר את הפעילות של אברים אלו. שיפור פעולתם מאפשר לגוף להיפטר מהר יותר מפסולת שהצטברה בו וכך להחלים מהר יותר מהמחלה.

סילוק רעלים בעזרת הכנה הומאופתית של אנזימים

אחד הפיתוחים המעניינים של השיטה הוא שימוש באנזימים שונים הקיימים באופן טבעי בגופנו. הרעיון שמאחורי הפיתוח הזה מתבסס על העובדה כי רמת השימוש בחמצן ברקמות המעורבות בתהליכי מחלה ניוונית יורד באופן משמעותי ככל שמצב המחלה חמור יותר, עקב פעילות חלשה של האנזימים המעורבים בתהליך. מתן האנזימים בהכנה הומאופתית גורם לעידוד פעילותם, וכתוצאה מכך לשיפור רמת החמצן וסילוק הרעלים מהרקמה של החולה.

קיימות מספר תרופות הומוטוקסיקולוגיות המשלבות צמחי מרפא, ויטמינים ואנזימים בהכנות הומאופתיות, המאפשרות לנו לטפל במגוון מצבים כמו נטייה למחלות זיהומיות חוזרות, עייפות, מחלות מפרקים, אלרגיות ועוד.

כיצד מתבצע הטיפול ההומוטוקסיקולוגי?

ראשיתו של הטיפול ההומוטוקסיקולוגי בתשאול מעמיק שמבצע הרופא על הבעיות שמהן סובל המטופל, התזונה שלו והרגליו השונים. לאחר קבלת כל החומר הרפואי הרלוונטי, מותאם הטיפול באופן אישי לפונה.

המטופל מונחה ליטול טיפות או כדוריות קטנות (ללא טעם) מספר פעמים ביום . הרמדי נרכש בבית מרקחת רשמי אולם אינו תרופה אלא אנרגטיקה מדוללת של חומר.

לסיכום

טיפול הומוטוקסיקולוגי משפר או מרפא מגוון רחב של מצבים. ניתן לטפל באמצעות השיטה במצבים מיוחדים כמו הריון הנקה ותינוקות מאחר שהתרכובות ההומוטוקסיקולוגיות הן בעלות בטיחות גבוהה ואינן מכילות "חומר, אלא אנרגטיקה של חומר בלבד.

יחסית לטיפולי הומאופטיה קלאסית הרי שהטיפולים הם "בטוחים" יותר וגורמים לפחות ריאקציות מאשר הומיאופתיה קלאסית.

המלצות