מיגרנות וכאבי ראש

מה היא מיגרנה

המיגרנה מתבטאת בהתקפים חוזרים ונשנים של כאבי ראש חזקים והופעתם מתחילה בעיקר סביב גיל 10-30 .

מכל הבעיות הגורמות לכאבים, כאב ראש היא סיבת הכאב הנפוצה ביותר בחברה המערבית ובין הסיבות הנפוצות ביותר לביקור אצל רופאים. בארה"ב סובלים מבעיה זו כ- 45 מיליון אנשים, ובישראל סובלים מכאבי ראש כרוניים יותר מ- 2 מיליון נשים וגברים. הערכות מראות כי כ- 25% מאוכלוסיית הנשים וכ- 8.3% מאוכלוסיית הגברים סובלים מכאבי ראש כרוניים.

המיגרנה נחשבת למחלה בעלת רקע תורשתי שכן שהסיכון ללקות בה גדול פי כמה אם במשפחת החולה יש חולי מיגרנה נוספים.

הטיפול המוצע על ידי הרפואה הקונבנציונאלית הוא הימנעות ממתח, עיסוי של שרירי הצוואר, מנוחה או הסתגלות לכאבים. לאמצעים אלה אין יכולת למנוע או לרפא את המיגרנה מיסודה, לכן, כאקט של חוסר ברירה מציעים הרופאים שלל תרופות משככות כאב, היכולות להביא להקלה מהירה וזמנית של רוב כאבי הראש.

התפיסה הרפואית הבסיסית הינה שמיגרנה אינה ניתנת לריפוי, אלא רק לדיכוי באמצעות תרופות.

אולם לצד המלצת הרופאים לנטילת משככי כאבים הם מדגישים כי אין להגזים בנטילתם שכן הגוף מפתח תלות בתרופות ועמידות כלפיהן והמיגרנה עלולה להפוך למחלת כאבי ראש יום יומיים כרוניים אשר תוביל את המטופל למצב בו עליו לעבור תהליך גמילה קשה המקביל לתהליך גמילה מסמים.

הסיבות למיגרנה ולכאבי ראש כרונים על פי הרפואה הטבעית וכיצד ניתן לטפל בהם

על פי הרפואה הסינית קיימים ששה סוגים שונים של מיגרנות (ועוד כמה תתי סוגים נוספים). כל סוג של מיגרנה או כאב ראש כרוני יטופל באופן שונה לחלוטין הן מבחינת טכניקת הדיקור והן מבחינת צמחי המרפא והנחיות התזונה ואורח החיים שינתנו למטופל.

הרופא הסיני יתשאל תשאול ארוך ומפורט את המטופל ויקבץ יחדיו- כמו פאזל- את הסימפטומים לכדי תמונה שלמה של הסינדרום הייחודי ממנו סובל המטופל.

הרופא הסיני יתייחס למשל למיקום כאב הראש- האם הוא ממוקד מאחורי העיניים / במצח / ברקות / בקודקוד .

כמו כן הוא יברר את אופי סוג הכאב –  כאב עמום / כאב מתפשט / כאב פועם ועוד.

הרופא הסיני אף יבחן באלו תנאים יוחמר או יוקל הכאב- האם בשכיבה או בישיבה, האם לאחר ארוחה או לפניה וכד' ואצל נשים הלוקות במיגרנה הוא יבחן את הקשר של הופעת הכאב יחסית לזמן בחודש של המחזור הווסתי.

לאחר שפיצח המטפל הסיני את הסינדרום הספציפי ממנו נובעת המיגרנה אצל המטופל הוא יתאים לו טיפול המתבסס על איזון והירמון תפקוד של האיברים הפנימיים המוחלשים אשר אפשרו מלכתחילה את הופעת המחלה.

על פי הרפואה הסינית, בגוף האדם 12 ערוצי אנרגיה (מרדיאנים) השולטים ומשפיעים על 12 איברים פנימיים המייצגים אותם. בין 12 האיברים קיימת מערכת יחסים מורכבת והם משפיעים זה על זה באופן מזין ובאופן מבקר.

בטיפול ירד המטפל לשורש חוסר האיזון של כל סינדרום ויפעל לאיזון אנרגטי של המערכת כולה.

 

הטיפול יתבצע באמצעות דיקור נקודות ספציפיות בגוף.

הדיקור נערך במחטים דקות מאוד (כמעט בעובי שערה) על פני הגוף והוא מאפשר פתיחת חסימות אנרגטיות במרידיאן, חיזוק האיבר הפנימי המייצג אותם, פינוי עודפי פסולת ממנו וכן איפשור של זרימה אנרגטית תקינה שלהם.
הדיקור מתבצע פעם בשבוע במשך מספר שבועות וכולל הנחיות תזונה ואורח חיים ספציפיות למטופל וכן פורמולות של צמחי מרפא אשר מזרזות את תהליך ההחלמה.

על המטופל להתמיד באורח החיים שהוצע לו (אני למשל מקפידה שלא להרבות בהנחיות קשות מדי אשר קיים חשש שהמטופל לא יצליח לעמוד בהם לאורך זמן – אך זה תלוי בגישה הטיפולית של כל מטפל).

מניסיוני, ניתן להקל באופן משמעותי ולרוב אף לרפא כליל מצבים מיגרניים אצל מטופלים.

ככל שמתחילים את תהליך הריפוי בשלב הקרוב להופעתו כך גדלים סיכויי הריפוי אולם גם מטופלים אשר לקו בתסמונת שנים רבות ואשר עקבו אחר פרוטוקול הטיפול שנתתי להם הצליחו להרפא כליל.

 

*מובן שיש לקחת בחשבון שכאבי ראש יכולים לנבוע מסיבות רבות שיש לשלול אותן. סיבות נוספות למיגרנה וכאבי ראש הינם: סינוסיטיס כרונית, בעיות עיניים, פגיעות ראש, יתר לחץ דם, גידולים, דלקת קרום המוח, מחלות אף אוזן, שיניים ואלרגיות. גם אם סיבות אלה נדירות, הרי שיש לערוך בדיקה מקיפה לשלילת מקורות אלו.

המלצות